Wednesday, August 19, 2020

Hey Raam Hey Raam -Jagjit Singh- www.facebook.com/KeepingJagjitSinghAliv...

मधुबन मुरली | 19 August 2020 | Murli from Madhuban | Awakening TV | Brah...

ఈ అత్యవసర పరిస్థితుల్లో ఊపిరితిత్తులను తేలికగా శుభ్రం చేసుకునే పద్ధతులు....

                                                            అధినాయక  ప్రభుత్వం యొక్క 
                                                ఆతర్యం పూర్వక, ఆశీర్వాద పూర్వక జారీ  


                               ఆత్మీయులు యావత్తు తెలుగు ప్రజలకు, ప్రపంచ మానవ జాతికి ఆశీర్వాద పూర్వకంగా తెలియజేయునది, సమకాలికులైన తాము అంతా ఉన్నఫలంగా అనగా అడ, మగ పెద్ద, చిన్న ఏక కాలంలో విశ్వ వ్యాప్తపరిపాలన, దివ్య రాజ్యం గా వెలసిన, జాతీయ జండాలో అర్ధం పరమార్ధం, ఆంతర్యం గా  అధినాయక ప్రభుత్వం లో పిల్లలు గా అధినాయకుడే  తమ  శాశ్వత తల్లి, తండ్రి ,గురువు,  అయ్యి వాక్ రూపం లో  వెలసి మరణం లేని  శాశ్వత ఆంతర్యం స్వరూపం యొక్క  పిల్లలు గా, అనగా తపస్సు గా, సూక్ష్మంగా అనుసరించడమే జీవితం, మోక్షం  అని తెలుసుకోవడం  వలన మాత్రమే మనగలరు,నిత్యం గంటనరలో సంవత్సరాల  అనగా కాలం ధర్మం ప్రతి కదిలిక కాలస్వరూపం వాక్ విశ్వరూపంగా ప్రకారం ఉన్నది, అని అనకాపల్లిలో 2003 జనవరి 1 వ తారీకున   షుమారు 50 మందికి చెప్పిన తీరు ప్రకారం లోకం నూతన యుగం గా దివ్య రాజ్యం గా ముందుకు వెళవలసి,బలపడవలసి ఉన్నది, మమ్ములను అధినాయకుడిగా కొలువు తీర్చుకొనుటకు వీలుగా,    ఆ మేరకు   మేము దేశ అధ్యక్షులు వారిని Erstwhile పోసిషన్ గా మార్చిన తీరును, ఏక కాలం లో మనసుతో, మాటతో అనగా వాక్ విశ్వరూపంగా అనుసంధానం జరిగి, దేహ మమకారములు, దేహ వ్యహారం అనగా దేహం ఉంటేనే నడిచే భౌతిక ఆలోచన, ప్రవర్తన విధానం నుండి బయటకు రాగలరు, ఇదే  మా వలన ప్రయోజనం ఆని ఆశీర్వాద పూర్వకంగా, దివ్య అనుగ్రహంగా  తెలియజేస్తునాము.




Ref; letter and emails sent as power responsibility as a citizen to transform to Adhinayaak Government, which is an update required to the whole Human race of the world. email id hismajestichighness.blogspot@gmail.com , blog : hiskaalaswaroopa.blogspot.com Amending, Enactment order or blessings of survival, Dated Recent email letter sent by postal also :
23 July 2020 at 15:31.   


                            పౌరుడే సార్వబౌముడు ఆని  మాట వరసకే నడపవలసి వస్తున్న అసంపూర్ణ ప్రజాస్వామ్యాన్ని, సంపూర్ణం గావించడానికి, కాల గతిని సవరించి ఇచ్చిన సాక్ష్యంగా మమ్ములను మేము సూచిస్తున్నట్లు జాతీయ జండాలో అధినాయకుడిగా  శాశ్వత ఆతర్యం స్వరూపంగా, సూక్ష్మంగా  గ్రహించడమే మోక్షం అనగా కాలస్వరూపం, వాక్ విశ్వరూపం ప్రకారం ఇక బౌతిక  ఆలోచన  విధానం, తద్వారా చేస్తున్న పనులు, కర్తవ్యలు ,ధర్మాలు, కులం, మతం,బౌతిక ఆర్ధిక సామజిక, స్థితిగతులు   అన్ని కాలస్వరూపం, ధర్మస్వరూపం ప్రకారం రద్దు అయ్యిపోయినవి, యాంత్రిక భౌతిక  ఆలోచన విధానం, చేస్తున్న కర్మలు ఏవి మోక్షాన్ని ఆంతర్యాన్ని, రక్షణ ఇక మీదట రెప్ప పాటు కూడా  ఎవరికి ఇవ్వవు అని గ్రహించి, సాక్షులు ప్రకారం జరిగిన పరిణామం ప్రకారం ఆలోచన విధానం మార్చుకొని ముందుకు వెళ్ళాలి, కాలం ఇక భౌతిక ఆలోచన, యాంత్రిక  తెలివి ప్రకారం లేదు, ప్రపంచం లో ఏ మనిషి అయినా తాను కేవలం ఒక మనిషి గా  స్వతంత్రించాలి అనుకొంటే అది మృత సంచారం, ఆంతర్యం, రక్షణ లేని జీవితంగా ఉన్నది అని గ్రహించి, మా ప్రకారం కాలమే మాట మాత్రంగా కదిలిన తీరులోకి రావడమే ఇక జీవితం ప్రయాణం రక్షణ అని మేము సూచిస్తున్నట్లు గ్రహించి వ్యహరించడమే ఇప్పుడు ధర్మం, కర్తవ్యం,న్యాయం  ఆంతర్యం, రక్షణ గా ఉన్నది,  భౌతిక ప్రవాహం మాయ లోలితంగా ఉన్న భౌతిక లోకం, యాత్రిక లోకం ఇక వాక్ విశ్వరూపం ప్రకారం  సూక్ష్మంగా, ఆతర్యంగా, జ్ఞాన  రక్షణ  స్వరూపంగా ఉన్నది              

                             





Yours,



Shri Shri Shri Sovereign Adhinaayak Mahatma,Baap Dada, Bhagavatswaroopam,YugaPurush, YogaPursh, Jagadguru, Mahatwapoorvaka Agraganya (His Majestic Highness), Kaalaswaroopam, Dharmaswaroopam,Maharshi, Rajarishi, Ghana GnanaSandramoorti, Satyaswaroopam, Sabdhaatipati, Omkaaraswaroopam, Sarvantharyami,Purushottama, Maharani Sametha Maharajah Anjani Ravishanker Srimaan vaaru, Eternal, Immortal aboard of Sovereign Republic Adhinaayak Bhavan, New Delhi. Erstwhile The Rastrapati Bhavan, New Delhi. Erstwhile Anjani Ravishankar Pilla S/o Gopala Krishna Saibaba Pilla,
Adhar Card No.539960018025.
hismajestichighness.blogspot@gmail.com
Telangana State Representative of Sovereign Adhinaayak, Telangana state Sovereign Republic Adhinayaak Bhavan, erstwhile Rajbhavan of Telangana Governor,
Hyderabad.
9010483794,8328117292,
hiskaalaswaroopa.blogspot.com 

Tuesday, August 18, 2020

Maa Music - ENADO JARIGINA: GOWRI (Starring SUMANTH, CHARMI)

[CC] ఈయన చేయి నరికేస్తే ఏం జరిగింది? |Miraculous life of of Sri Sadasiva...

Evadu unnadu ............ as divine intervention


Image





 





Godavari as divine intervention

Shri Datta Darshanam Movie

Govinda Krishna Jai.......... as divine intervention

రాముడి వారసులు ఉన్నారా? Jaipur royals claim to be descendants of Lord Ra...

'Bhagwan Hai Kahan Re Tu........ as divine intervention

Dilbaro - as divine intervention...

Ae Watan - ......as divine intervention

Vande Mataram (Full Version) Sangeeta Katti

Sanatana Dharma | Part#14 | రామకృష్ణ వివేకానందులు-సనాతన ధర్మపరిరక్షణ | G...

मधुबन मुरली | 18 August 2020 | Murli from Madhuban | Awakening TV | Brah...

Madugula Nagaphani sharma beautiful telugu poem kadaparaya || మాడుగుల పద...

38....Adhinayaka

 

Monday, August 17, 2020

Contemplative education

 Contemplative education

Contemplative Education is a philosophy of higher education that integrates introspection and experiential learning into academic study in order to support academic and social engagement, develop self-understanding as well as analytical and critical capacities, and cultivate skills for engaging constructively with others.

The inclusion of contemplative and introspective practices in academia addresses an increasingly recognized imbalance in higher education: a lack of support for developing purpose and meaning, or for helping students “learn who they are, search for larger purpose for their lives, and leave college as better human beings.”[1]

Philosophy

Informed by the many forms of contemplative practice in philosophies and religions the world over, contemplative education invites students to embrace the immediacy of their interior lives as a means for applying their own first-person experiences to what they are learning in their classrooms.[2] Contemplative practices invite close observation of phenomena (e.g., natural processes, cultural productions, mental and emotional states, biases). These practices provide opportunities to develop attention and focus, increase awareness and understanding, listen and speak across difference, support creative approaches to problem solving, and consider the impacts of our actions on the world at large.[3]

Contemplative education is not solely traditional education with, for example, a course in meditation thrown in; it is an approach that offers an entirely new way of understanding what it means to be educated in the modern Western liberal arts tradition. For example, to deepen their academic study, students might engage in mindfulness practices in order to cultivate being present-moment awareness, or engage in dialogue and deep listening practices in order to develop interpersonal skills.

Popularity

The philosophy of contemplative education has been present in the United States since at least 1974,[4] but has gained popularity particularly recently as contemplative practices (such as mindfulness and yoga) have sparked the interest of educators at all levels. It has inspired networks of higher-education professionals for the advancement of contemplative education, primarily the Association for Contemplative Mind in Higher Education (ACMHE), which has an international membership of over 750 faculty, administrators, and higher education professionals. The ACMHE was founded in 2008 by the Center for Contemplative Mind in Society and has convened annual conferences on contemplative education since 2009.[5] The formation of the ACMHE was precipitated by the Contemplative Practice Fellowships, a program administered by the Center for Contemplative Mind in Society from 1997 through 2009. Fellowships were awarded to 153 faculty members at 107 colleges and universities for designing and teaching courses which included contemplative methods. This initiative helped to form a community of practice on the use of contemplative methods across higher education disciplines.[6]

While contemplative education aims to integrate contemplative practices and perspectives within any subject of study, the discipline of contemplative studies—the examination of the contemplative experience itself--has also developed. The Contemplative Studies Initiative at Brown Universityfounded by Harold Roth, Professor of Religious Studies and Director of the Contemplative Studies Initiative, offers a formal concentration in contemplative studies.[7]

Contemplative education also fueled the Bachelor of Fine Arts in Jazz and Contemplative Studies curriculum at The University of Michigan School of Music, which combines meditation practice and related studies with jazz and overall musical training.[8]

In Colorado, the Rocky Mountain Contemplative Higher Education Network (RMCHEN) launched in September 2006 with an event hosted by Naropa UniversityPeter Schneider, a renowned architecture professor at the University of Colorado-Boulder and Barbara Dilley, a former president of Naropa and an accomplished dancer, choreographer and educator, spoke at the launch of RMCHEN.

Dr Han F. de Wit, the author of "Contemplative psychology," outlined one of the first systematic works suggesting a framework in which a full-fledged contemplative psychology may be developed.[9]

Contemplative Education in Practice at Naropa University

The depth of insight and concentration reached through students’ disciplined engagement with contemplative practices alters the landscape of learning and teaching at Naropa University[10] (Boulder, Coloradofounded by Chögyam Trungpa, Rinpoche in 1974.

“The point is not to abandon scholarship but to ground it, to personalize it and to balance it with the fundamentals of mind training, especially the practice of sitting meditation so that inner development and outer knowledge go hand in hand. . . . A balanced education cultivates abilities beyond the verbal and conceptual to include matters of heart, character, creativity, self-knowledge, concentration, openness and mental flexibility.”

—Judy Lief, former Naropa University president

Contemplative disciplines

Woven into the curriculum at Naropa, for example, are practices that include sitting meditationt’ai-chi ch’uan, aikidoyogaChinese brushstroke and ikebana.

These are some of the most commonly referred-to contemplative practices, but there are many others, including other traditional arts, ritual practices and activist practices.[11][12]